پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

سردار شهید علیرضا محمدحسنی جور

ولادت: 4مهر1340 – روستای جور (گور)   

شهادت: 9آذر1360 – بستان عملیات طریق القدس

نام پدر: محمد

****

زندگی نامه:

سردارشهید علیرضا محمدحسنی در سال 1340 در دهستان جور در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. او ششمین فرزند و تنها پسر خانواده بود. از همان دوران کودکی فردی با استعداد و آرام بود. رفتارش با همه دوستان و اقوام و پدر و مادر خیلی خوب بود. فردی با اخلاق، با معرفت و با ایمان بود. وقتی به خانه می آمد، با شوخی هایش همه را می خنداند و رفتارش با فقرا و زیردستان خوب بود و اگر می دید کسی چیزی ندارد به او کمک می کرد.

تحصیلات ابتدایی خود را دهستان جور گذراند و برای تحصیل در مقطع راهنمایی به کوهبنان آمد و برای گذراندن دوران متوسطه به کرمان عزیمت کرد و دوران متوسطه را با پشت کار و استعدادی که داشت با موفقیت به پایان رساند. او در کنار درس، در کرمان کار  می کرد و خرج تحصیلاتش را در میآورد و قبل از رفتن به جبهه تدریس هم می کرد. شهید علیرضا محمدحسنی، اغلب نمازش را در مسجد و اول وقت به جا می آورد و هفته ها می شد که روزه می گرفت. از کودکی دوستدار امام بود و حضور فعالی در تظاهرات اولیه انقلاب داشت، در طی این فعالیت ها در حادثه آتش سوزی مسجد جامع کرمان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بعد از اینکه انقلاب شکل گرفت، به کوهبنان آمد و در شکل گیری نهضت های مردمی نقش داشت. پس از پیروزی انقلاب، در مدرسه دخترانه به تدریس درس دینی و قرآن پرداخت. سپس به عضویت سپاه درآمد و مسئول روابط عمومی سپاه کوهبنان شد. او به خواهران خود توصیه می کرد در حفظ حجاب، زینب کبری را الگو قرار دهند.

این شهید عزیز 20 سال داشت، راهی جنگ و جبهه شد و برای سه مرتبه عازم جبهه های جنگ شد و سرانجام در تاریخ 9آذر1360 در عملیات طریق القدس در منطقه بستان به شهادت رسید.

روحش شاد و یادش گرامی باد.