پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

شهید اکبر اکبری جور

ولادت: 15اسفند1342 – روستای جور(گور)  

شهادت- 16اسفند1361 : جبهه گوشک

نام پدر:محمد

****

زندگی نامه:

شهید اکبر اکبری در سال 1342 در دهستان جور از توابع کوهبنان متولد شد. از همان آغاز کودکی بسیار مهربان بود و با همسالان خود به خوبی رفتار میکرد. تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش گذراند و تا کلاس

پنجم بیشتر ادامه تحصیل نداد و بعد از آن به کارهای کشاورزی پرداخت .به پدر و مادر خود مهر می ورزید و در کارهای منزل به مادر و در کشاورزی به پدر خود کمک میکرد. وی دلی سرشار از صداقت داشت و کمک به خلق خدا را بر همه کارهای خود مقدم میدانست. او همواره بر تدوام راه امام )ره( و وحدت تاکید  خاص داشت  و می گفت «مبادا امام )ره( را فراموش کنیم، چون از برکت  این پیرجماران بود که راه گمراهی به روی ما بسته شد و به سوی سعادت دنیا و آخرت رهنمون شدیم»

 در سن هیجده سالگی که مقارن بود با جنگ تحمیلی به ندای رهبر کبیر انقلاب (ره)، لبیک گفت و به منظور یاری رساندن به رزمندگان اسلام در صحنه های نبرد حاضر شد و سلاح بردست گرفت. شهید اکبری، رزمنده ای شجاع و پرجرات بود و فرصت مقابله با دشمن را به نیکوترین وجه مغتنم شمرده و حتی از مرخصیهای زمان جبهه صرف نظر میکرد.

مجاهدتهای این مجاهد دلیر و فداکار در سال 1361 در جبهه کوشک ،رفعتی جاودانه یافت و در عملیات والفجر1  به لقاء ا… پیوست. مرقد پاکش در جوار حرم مطهر حضرت بی بی خاتون در روستای جور آرامشی دائمی یافت.

روحش شاد و یادش گرامی باد.