پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

زندگی نامه شهيد:

نام: اكبر حسن زاده

نام پدر: غلامرضا                 

تاريخ تولد: 2/4/1348  

محل تولد: روستاي آب پنگوئيه زرند

محل شهادت: شلمچه 

تاريخ شهادت:22/10/65   

شهيد،از طلوع تا عروج:

شهيد اكبر حسن زاده فرزند مريم و غلامرضا در روستاي آب پنگوئيه از توابع شهرستان زرند كرمان ديده به جهان گشود. تحصيلات خود را تا اول دبيرستان ادامه داد و آنگاه به قم عزيمت نمود و در حوزه علميه قم مشغول تحصيل شد. و در زمان دفاع مقدس داوطلبانه از طريق حوزه علميه به جبهه عزيمت نمود.

سیره آموزنده شهید:

شهيد اكبر حسن زاده فردي با تقوي، مؤمن ،‌ مهربان ، ‌فداكار، و از ارادتمندان اهل بيت بود. اوقات فراغت خود را با مطالعه كردن و قرائت قرآن سپري مي كرد. هيچ گاه  نماز جمعه اش ترك نمي شد و به ديگران نيز سفارش مي كرد كه هيچ گاه نماز، ‌مخصوصا نماز جمعه و جماعت را ترك نكنند.

اين دلير مرد غيور و حماسه آفرين در بيست و دو دي ماه 1365 در منطقه شلمچه به شهادت رسيد.

خاطراتی درباره شهید از زبان مادر:

يك روز مي خواستيم پشت بام را درست كنيم به كمك پدرش آمد، پدرش به او گفت تو تازه برگشتي برو استراحت كن ، گفت نه كمكتان مي كنم. شب مجددا مي خواست آبياري كند، باز به كمك پدرش رفت و مي گفت: شما فقط اجازه دهيد من به جبهه بروم.

بخشی از وصيت نامه شهيد :

قال الحكيم :‌ «اعوذ بالله من الشيطان الرجيم و اشرقت الارض بنور ربها و وضع الكتاب و جي ء بالنبين وشهداء» خداوند در سوره زمر مي فرمايد: و زمين محشر به نور پروردگار روشن گردد و نامه اعمال خلق در پيشگاه عدل نهاده شود وانبياء و شهدا براي گواهي احضار شوند و ميان آنان حكم كنند.

مادر گرامي، نماز شكر به جاي آور كه پسرت نمرده، بلكه زنده مي باشد. اولين سفارش من به شما به جا آوردن نماز اول وقت، بدون سستي است. هميشه جانب حق و خدا و حقيقت را داشته باشيد. اگر چه به ضرر شما باشد. ايمان خود را با مطالعه و آگاهي پيدا كردن محكم كنيد و در كارها نظم داشته باشيد و غيبت ننمائيد. اوقات خود را بيشتر صرف مطالعه و دعا كردن كنيدو هميشه به ولايت فقيه لبيك بگوئيد، چونكه سخن او گفته امام زمان (عج) مي باشد. شما را به خون پاك شهدا امام را فراموش نكنيد. چه سعادتي از اين بالاتر كه انسان در راه عقيده و آرمانش به شهادت برسد. گول گروهك هاي وابسته به شرق و غرب را نخوريد. به راهنمايي هاي امام گوش فرا دهيد. و به  امت قهرمان توصيه مي كنم كه كوركورانه از دشمن اطاعت نكنيد. امروز عده اي هستند كه مي خواهند به مسئولين  كه براي اسلام خدمت مي كنند ضربه  بزنند و شايعه پراكني مي كنند. من از شما مي خواهم كه قاطعانه با آنها برخورد.

عروج:

سرانجام این سرباز فداکار اسلام، جان در طبق اخلاص گذاشته و در تاریخ 22/10/65 سرافرازانه به شهادت رسید و آمیختگی علم و عمل را به نمایش گذارد.

سلام بر او و همه شهیدان راه حق باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *