پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

نام : حسين عليزاده                                               

نام پدر: علي

محل تولد : روستاي مطهرآباد زرند                     

تاريخ تولد : 20/10/47                     

تاريخ شهادت :19/10/65                                     

محل شهادت : شلمچه                                   

محل دفن : امام زاده عبدا… مطهرآباد                            

شهيد،از طلوع تا عروج:

حسين عليزاده در سال 1347 در روستاي مطهرآباد از توابع شهرستان زرند كرمان در يك خانواده مذهبي و متوسط چشم به جهان گشود. از همان اوايل كودكي داراي روحي بزرگ و دلي پاك و سرشار از معنويت بود  . بعد از اتمام تحصيلات در مقطع سيكل وارد حوزه علميه جعفريه شهرستان زرند شد. در حين تحصيل از طرف بسيج به جبهه هاي حق بر ضد باطل اعزام گرديد. سرانجام در منطقه شلمچه درعمليات كربلاي 5 در اثر موج شديد انفجار و اصابت گلوله به مقام رفيع شهادت نائل شد. مدفن ايشان در گلستان شهداي روستاي مطهراباد در كنار مقبره امام زاده عبدالله است.

ویژگی های شهید :

شهيد عليزاده از نظر خصوصيات اخلاقي بسيار خوب بود و با مردم مهربان بود، هميشه دائم الوضو بود . در كارهاي مزرعه به پدر خود كمك مي كرد در اوقات دیگر با خدا راز و نياز مي كرد و يا به مطالعه مشغول مي شد. بيشتر اوقات نماز شب مي خواند . در مسائل اجتماعي و سياسي ، در نماز جمعه  ، راهپيمايي ها و نماز جماعت حضور چشمگيري داشت.

 

 

خاطراتی دربارۀ شهید :

آقای میرزایی دوست شهید می گوید : يكي از ويژگي هاي شهيد طهارت ظاهري، يعني همان مسئله وضو مي باشد. ضمن اينكه هميشه دائم الوضو بودند، معتقد بود كه درس خواندن با وضو و طهارت عبادت است.

 عموی شهید می گوید :شهيد دوست نداشت كسي زياد او را ببيند و اگر در جايي دختر يا حتي دختر بچه اي بود ، در آن جا نمي ماند و اگر زني بي حجاب بود، مي گفت اين كار شما بر خلاف اسلام است.

عمه شهید می گوید : ديوارهاي همسايه شهيد كوتاه بودند و شهيد دست به كار شد و ديوارها را بالا آورد، به ايشان گفتيم: ديوار خانه شما كه نيست چرا اين كار را مي كني؟ گفت: ما دختر بزرگ نداريم ، ولي همسايه چند دختر بزرگ دارد، شايد وقتي كه من روي حياط مي آيم نگاهم به خانه آنها بيفتد و باعث گناه شود.

وصيتنامه شهيد :

«الذين آمنوا يقاتلون في سبيل الله و الذين كفروا يقاتلون في سبيل الطاغوت .»

مادر عزيز و پدر بزرگوارم ، به خاطر تشويق اينجانب به جهاد در راه خدا خيلي سپاسگزارم و از اينكه بيش از بيست سال براي من زحمت كشيديد ، ولي من حق فرزندی را به جا نياورده ام ،‌ اميد عفو دارم. پدر و مادر عزيز و برادران ارجمند و خواهرو همسر مهربانم ، مبادا بر شهادت من گريه كنيد، زيرا اگر سرور شهيدان حسين (ع) از شما سئوال كند ، مگر فرزند شما از علي اكبر يا قاسم بن الحسن بهتر بود ، آيا شما چه جواب مي دهيد؟ شما ضمن اينكه نبايد ناراحت باشيد ، بلكه بايد شيريني بدهيد ، چون فرزندتان به آرزوي ديرينه خودش كه همانا فدا شدن در راه خدا بود رسيد و اي كاش هزاران جان داشتم و همه را در راه خدا نثار مي كردم. از شما مي خواهم كه دراين ايام بيشتر در فكر فقرا باشيد. باز از شما برادران خود تقاضا مي كنم که در صورت امكان با ثبت نام خود در سپاه اسلحه به زمين افتاده مرا برداريد و قلب مزدوران بعثي را نشانه رويد.

سخني هم با مردم ايران بخصوص همشهريان عزيزم ، اهالي قريه باب تنگل دارم . خواهران و برادران عزيزم! امروز اسلام بيش از هر زمان نياز به فداكاري و از خودگذشتگي و همچنين وحدت كلمه دارد. مبادا در اين زمان حساس بي تفاوت باشيد. و از شما ملت بزرگ مي خواهم هميشه پشتيبان ارگانهاي انقلابی از جمله : سپاه پاسداران ،  جهاد سازندگي ، بنياد شهيد و كميته امداد و دادگاههاي انقلاب باشيد و تبليغات سوء بر ضدّ رجال مملكت ، اين ياران با وفاي امام را سركوب كنيد.

ای امت حزب الله ، از شما مي خواهم که هميشه در خط امام گام برداريد كه سعادت دنيوي و اخروي پيدا مي كنيد.

عروج :

سرانجام این مجسمۀ تقوا و فضیلت و الگوی طلاب علوم دینی ، رهسپار کوی شهادت گردید و در تاریخ 19/10/1365 به ندای محبوب لبیک گفت و با شهادت خویش ، درس عشق و ایثار به همگان آموخت .

سلام بر او و همه شهیدان راه حق باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *