پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

شهید محمد یوسف زاده کوهبنانی

ولادت: 3فروردین1348 – کوهبنان      

شهادت: 4دی1365 – جنوب ام الرصاص

نام پدر: علی

****

زندگی نامه:

شهید محمد یوسف زاده در سال 1348 در دهکده استاج از توابع کوهبنان چشم به جهان گشود. تحصیلات خود را در سن شش سالگی در دبستان شهید محمد منتظری محله انصار، آغاز کرد. در تحصیلات، فرد موفقی بود. و همواره نمرات خوبی کسب میکرد در سال تحصیلی 64-63  کلاس اول علوم انسانی را در دبیرستان شهید باهنر کوهبنان با موفقیت به پایان رساند و در آبان ماه سال 64 در مرکز تربیت معلم شهید دستغیب شهداد شروع به تحصیل کرد.

پس از سن 14 سالگی خود را وقف جبهه و جنگ کرد. با این که 14 سال بیش نداشت، عید فطر 62 به اتفاق برادران شهید نوح اله مجیدی ، شهید سیدحسن روح الامینی، شهید عبدالمجید محمدحسنی و علیرغم این که به سن قانونی نرسیده بود، با اصرار به جبهه اعزام شد. در عملیات والفجر 3 آنچنان از خود شجاعت نشان داده بود که شهید سیدحسن روح الامینی از شجاعتهای او تعریف میکرد و میگفت:این نوجوان 14 ساله ، اصلا ترسی از خمپاره و توپ و مسلسل نداشت.

وی مجدداَ در مهر ماه 62 به جبهه رفت و مجروح شد و پس از آن که جراحت وی تا اندازهای بهبود یافت، مجدداً در بهمن 62 به جبهه شتافت و در عملیات خیبر شرکت کرد. برای بار دیگر در اُردیبهشت ماه سال 65 نیز به جبهه رفت. در تابستان 65 که به مرخصی آمده بود، اخلاق و روحیات او کاملاً تغییر کرده بود و معلوم بود که عزم جزم کرده تا به سوی معبودش بشتابد. سرانجام پس از هفت ماه رزم متوالی و در حالی که عضو داوطلب گردان غواص بود، در تاریخ 4دی1365 به سوی معبود شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی باد.