پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

شهید محمود عوضی باب حوضی

ولادت: 7اسفند1342 – ده خواجه کوهبنان    

شهادت: 29تیر1362 – عملیات والفجر2

نام پدر: حسین

****

زندگی نامه:

شهید محمود عوضی در هفتم اسفند ماه سال 1342 ، در ده خواجه نزدیکی کوهبنان پا به عرصة گیتی نهاد. او در خانوادهای مذهبی و از قشر متوسط جامعه بزرگ شد. دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان آیت ا… کاشانی

کوهبنان به پایان رساند و برای تحصیل دورة راهنمایی وارد مدرسه راهنمایی امیرکبیر شد. تابستانها و اوقات فراغت خود را به کار مشغول بود. از آنجائی که به جوشکاری علاقه زیادی داشت تا سال دوم راهنمایی بیشتر درس نخواند و پس از آن به این شغل روی آورد و از این طریق هم مخارج زندگی خود را تأمین میکرد و هم به پدر و مادرش کمک میکرد.

شهید محمود عوضی به نماز اول وقت اهمیت زیادی میداد و اصرار داشت نماز صبح را حتماً بلافاصله بعد از اذان بخواند و سعی میکرد تا حد امکان نمازش را به جماعت بخواند. در راهپیماییها و مناسبتهای مذهبی نیز شرکت مستمر داشت. رابطه بسیار صمیم ی با مادرش داشت و هرگونه صحبت و درد دلی را با او در میان میگذاشت.

شهید محمود عوضی در بهمن ماه 1361 به خدمت سربازی اعزام شد .چهار ماه آموزشی را در پادگان سرآسیاب کرمان طی کرد و بعد از آن به پیرانشهر اعزام و در پست نگهبانی مشغول به خدمت شد. مدتی از خدمت سربازی او گذشته بود که به مرخصی آمد و چند روزی را در کنار مادر و پدرش ماند و بعد از اتمام مرخصی دوباره به جبهه برگشت . سرانجام در تاریخ 29 تیرماه 1362 در حالی که با آرپیجی ، دشمن را هدف گرفته بود، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و بر اثر اصابت ترکش به ناحیه چشم و سر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

****

پیام شهید:

در این موقعیت از امام و انقلاب اسلامی پاسداری نمایید واز خواهران خواهش می کنم که حجاب خودیش را حفظ نمایند.