پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران” کارخانه آریا نخ زرند ” واقع در منطقه روستایی “باب تنگل” شهرستان زرند اظهار کرد: “بعد از چندین سال هنوز هیچ اقدام مشخصی برای بازگشایی این کارخانه از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

 کارخانه آریا نخ زرند

دادستان شهرستان زرند اخیرا از کارخانه بازدید کرده و وعده پیگیری داده است. مالک کارخانه دو راه در پیش دارد: یا باید این کارخانه را واگذار کند یا دوباره آن را به چرخه تولید بازگرداند. اگر کارخانه فعالیت تولیدی خود را از سر بگیرد، حکم کارگران این واحد صنعتی به بازگشت به کار می‌شود و یا ممکن است شامل ماده ۱۴۱ قانون تجارت شود. در غیر اینصورت، مسیر قانونی جدیدی خواهد شکل گرفت.

این کارخانه سال‌هاست با چالش‌های مختلف و مشکلات اقتصادی مواجه است. دولت در تأمین منابع مالی برای این کارخانه هیچ کمکی نکرده و مدیران آن نیز به نظر می‌رسد که مدیریت لازم و علم کافی برای راه اندازی مجدد این واحد صنعتی را ندارند که این باعث تعطیلی کامل و بیکاری کارگران شده است.

تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی شهرستان زرند مراجعه کردیم اما هنوز پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌ایم.

کارگران “آریا نخ”، که انتظار بازگشایی محل کار خود را دارند، با تأکید بر اینکه امید آنها به اقدام نهادهای قضایی شهرستان است، تأکید کردند: “این کارخانه که در سال ۸۱ تاسیس شده، تنها منبع درآمد و اشتغال برای حداقل ۵۰ کارگر به‌طور مستقیم است که در منطقه فرصت شغلی دیگری ندارند. از مسئولان خواستاریم که به‌سرعت در رفع مشکلات این واحد تولیدی و کارگران که در منطقه محروم و روستایی باب تنگل زندگی می‌کنند، اقدام کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *