پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

کارخانه فولاد زرند ایرانیان در سال ۱۳۸۷ در نزدیکی کرمان به ثبت رسید. این کارخانه با سرمایه‌گذاری شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) احداث شد. شرکت فولاد زرند ایرانیان دارای کارخانه‌ های کنسانتره سنگ آهن، کارخانه گندله سازی سنگ آهن، معدن سنگ آهن جلال آباد، مجتمع‌های کک‌ سازی ۱ و ۲ و پالایشگاه‌ ها، معادن ذغال سنگ خمرود و مجتمع فولاد می‌ باشد. از ویژگی‌ های بارز آن نیز استفاده از سیستم  CDQبرای خنک کردن کک می باشد که سیستمی کاملا زیست محیطی است. معرفی کامل شرکت فولاد زرند ایرانیان، کارخانه های زیر مجموعه و محصولات تولیدی کارخانه فولاد زرند ایرانیان را در ادامه مقاله از دانشنامه آهن ملل بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

کارخانه فولاد زرند

ویژگی ها و مزایای شرکت فولاد زرند ایرانیان

از جمله مهم ترین ویژگی ها و مزایای شرکت فولاد زرند کرمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محصولات شرکت فولاد زرند ایرانیان

1.بیلت فولادی: محصول نهایی کارخانه فولادی سازی شمش فولادی بیلت است. از بیلت فولادی برای ساخت مقاطع طویل مانند میلگرد، مفتول، تسمه، لوله و غیره از بیلت استفاده می شود.

2.کنستانتره سنگ آهن: کنسانتره سنگ آهن در فرآیند تولید گندله (بیرای کوره بلند و بریکت) استفاده می گردد .

3.گندله: این محصول ماده اولیه برای تولید آهن خام می باشد.

4.کک متالوژی: کک متالوژی به عنوان سوخت و عامل احیا کننده در کوره فولادسازی به کار می رود و یکی از مهمترین مواد اولیه مصرفی در پروسه تولید آهن به روش کوره بلند می باشد.

5.شمش چدن: شمش چدن یکی از محصولات میانی ذوب کوره بلند است. از این محصول در صنایع خودرو سازی، ساخت بدنه الکتروموتورها و ساخت قطعات، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، ساخت لوله، شیرآلات و اتصالات استفاده می شود.

6.اکسیژن مایع

کارخانه فولاد زرند

در فرآیند تولید آهن و فولاد، علاوه بر محصول اصلی، محصولات دیگری تولید می شود که در صنایع گوناگون قابل استفاده است. در ادامه محصولات جانبی شرکت فولاد زرند ایرانیان کرمان را در می کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *