پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

شهیدرضا امیدوار کوهبنانی

شهیدرضاامیدوار کوهبنانی

ولادت : 1دی1337 – کوهبنان          

شهادت : 24دی1365 – منطقه شلمچه عملیات کربلای5

نام پدر: اکبر

****

زندگی نامه:

شهید رضا امیدوار در سال 1337 در خانواده ای مستضعف و متدین در شهر کوهبنان دیده به جهان گشود. او دومین فرزند خانواده بود و از همان کودکی مزه تلخ فقر و سختیها را تجربه کرد، اما امیدوار به خدا و صبرش در مقابل مشکلات همه چیز را برایش آسان میکرد.در سال 1344 تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان آیت ا… کاشانی شروع کرد و در سال 1350 به اتمام رساند. با وجود علاقه و استعدادی که درتحصیل علم داشت، دیدن جسم رنجور و خسته مادر و دست های پینه بسته پدر سبب شد تا کمک به خانواده فقیرش را بر مکتب و مکتب خانه ترجیح دهد و همپا و همراه آنان درس زندگی را به خوبی بیاموزد. در سن 22 سالگی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند پسر است. در محل سرایداری آموزشگاه ها با کار و زحمت زیاد و حقوق اندک کارمندی برای امرار معاش خانوادهاش تلاش میکرد.

اخلاق نیکویش باعث شده بود تا همه او را دوست بدارند . با قرآن کریم بسیار مانوس بود و صورت زیبایش کلام وحی را زینت بخش دلها میکرد. خود را مقید به انجام دستورات آن میدانست. زندگی پربارش آراسته به تقوا، شجاعت، صبر و بردباری، اعتماد به نفس و پشتکار در کارها، قناعت و ساده پوشی وفای به عهد و امانتداری بود. عشق او به امام حسین )ع) با شرکت مداومش در اجتماعات مذهبی، سخنرانی ها و مراسم عزاداری شعله ور می شد و دل دریایی اش را عشاق تر میکرد.

در بحبوحه انقلاب همنوا با اولین زمزمه های آزادی و رهایی ، فعالانه در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد و در پخش اعلامیه های امام مصرانه میکوشید. خدمت وظیفه خود را میگذراند که با صدور فرمان امام(ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگانها لبیک گفت.

او برای دفاع از کیان اسلام و آرمانهای انقلاب راهی سرزمین کر بلا شد .در جبهه عاشقانه تلاش کرد و به گفته بسیاری از همرزمانش همیشه بعد از نیمه شب بیدار می شد و در تاریکی شب، نماز شب می خواند که گویی در این وادی نیست. سرانجام در تاریخ 24دی1365 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه جام شراب ازلی را سرکشید و عاشقانه سرود زیبایی شهادت را رو به حرم مولایش زمزمه کرد و پس از چهل روز، پیکر پاکش در بهشت زهرای کوهبنان دفن شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.