پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

شهیدعباس عوضی کوهبنانی

ولادت: 15فروردین1345 – کوهبنان      

شهادت: 29دی1365 – شلمچه

نام پدر: حسن

****

زندگی نامه:

شهید عباس عوضی در 15 فروردین سال 1345 در خانوادهای متوسط پابه عرصة گیتی نهاد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه کاشانی به پایان رساند و وارد دوره راهنمایی شد. دوران راهنمایی را نیز ب ا موفقیت در مدرسه راهنمایی امیرکبیر به اتمام رساند. او دوره دبیرستان را نیز با موفقیت در دبیرستان شهید باهنر به پایان رساند و در کنکور سراسری شرکت کرد.

شهید عباس عوضی دانش آموزی باهوش و خوش اخلاق بود و هیچ یک از معلمین و دانش آموزان از او نارضایتی نداشتند . غالباً در نماز جمعه و راهپیماییها حضور داشت و سعی میکرد نمازهای یومیه اش را نیز به جماعت بخواند. وی همیشه سعی می کرد از دست رنج خودش هزینه تحصیل و مخارج خود را تأمین کند. به همین، تابستانها را به کار مشغول بود.

قبل از اعلام نتایج کنکور تصمیم گرفت به جبهه برود ولی با مخالفت پدر و مادر روبرو شد. مادر که دلبستگی شدیدی به پسرش داشت مانع رفتن او به جبهه می شد، ولی او با صحبت های منطقی، دل پدر و مادر را به دست

آورد و آنها را راضی کرد و به جبهه اعزام شد. او فقط مدت بسیار کوتاهی در جبهه بود و در تاریخ 29دی1365 در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.