پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

شهیدعلیرضا قربانی کوهبنانی

ولادت: 2آبان1349 – کوهبنان     

شهادت: 30دی1365 – شلمچه

نام پدر: رمضان

****

زندگی نامه:

شهید علیرضا قربانی در سال 1349 در خانواده ای متدین و مذهبی در کوهبنان دیده به جهان گشود. در کودکی در اثر حادثه ای از ناحیه سر و پا به شدت آسیب دید به طوری که در راه رفتن دچار مشکل بود و به سختی راه می رفت. اما هیچگاه گلایه و شکوهای از این مشیت الهی نداشت و به خوبی با آن کنار آمده بود.

مادر شهید در بیان خاطرات خود از شهید، میگوید :در سن هفت سالگی در اثر تصادف با موتور از ناحیه پا به شدت مجروح شد و به حالت اغما رفت. پس از هفتاد روز لب به سخن گشود و خواهش کرد به علت باز یافتن سلامتی اش به مدت پنج شب در خانه مجلس عزای امام حسین (ع) برگزار شود. وقتی علت را جویا شدیم، گفت: در خواب سیدی را دیدم که آمد و گفت: ما تو را شفا دادیم و به مادرت بگو که برایت پنج شب مجلس روضه در خانه بر پا کند.

شهید علیرضا قربانی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه کاشانی و دوره راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر به پایان رساند و وارد دبیرستان شهید باهنر شد. به علت علاقه شدید به خدمت در جنگ و شوق وصال محبوب ،وقتی در سال دوم دبیرستان تحصیل میکرد، در تاریخ 25 دی ماه 1365به جبهه اعزام شد و در تاریخ 30 دی 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

روحش شاد و یادش گرامی باد.