پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

شهید جواد بابایی فیروزآبادی

ولادت: 20دی1347 – کوهبنان       

شهادت: 29دی1365 – شلمچه

نام پدر:محمد

****

زندگی نامه:

شهید جواد بابایی در دیماه سال 1347 در محله انصار شهر کوهبنان در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود . او پنجمین فرزند خانواده و اولین فرزند پسر خانواده بود. او از همان کودکی احترام خاصی نسبت به خانواده و بزرگترهای فامیل داشت و همیشه با چهره گشاده و تبسم با دوستان و آشنایان برخورد میکرد و تا حد توان دوست داشت به دیگران کمک کند و مخصوصاً به خواهرانش که از او بزرگتر بودند، احترام خاصی می گذاشت و با آنها مهربان بود.

دوران طفولیت و کودکی خود را در فصل های بهار و تابستان به دلیل کارکردن پدرش در کوره های آجرپزی در کرمان و بقیه ایام سال را درکوهبنان سپری می کرد. با رسیدن به سن 6 سالگی در دبستان شهید محمد منتظری مشغول به تحصیل شد. پس از طی موفقیت آمیز دوران ابتدایی، دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی امیرکبیر گذراند و سپس وارد دبیرستان شد. او تا سوم علوم تجربی تحصیلات خود را ادامه داد .وضعیت تحصیل او در تمام دوران تحصیلش بسیار خوب بود و معلمان او نیز از وضعیت تحصیلی وی بسیار راضی بو دند . در درس کوشا بود و نمراتش خوب بود.

از 9 سالگی عبادت را شروع کرد و همراه و همپای خانواده نماز میخواند، قرآن خواندن را در مکتب بعد از اتمام سال اول دبستان آموخت و غیر ازنماز و قرآن و دعا که برایش بسیار مهم بود و همیشه به موقع و بهجا بود،کتابهای مذهبی هم میخواند. به ورزش فوتبال علاقه زیادی داشت و اوقات فراغتش را با مطالعه کردن، سرزدن به فامیل و به جا آوردن صله رحم پر می کرد.

پس از پیروزی انقلاب در بیشتر فعالیتهای سیاسی و مذهبی و اجتماعی نظیر راهپیماییها و جشنها و مراسم سوگوا ری اباعبدالله الحسین )ع(شرکت می کرد. همچنین در برنامه های فرهنگی مسجد محله انصار وبرگزاری جلسات قرآن و تفسیر حضور پیدا میکرد. با تشکیل بسیج، عضو پایگاه شهید رجایی شد و از این طریق فعالیت خود را در زمینه جبهه وجنگ آغاز کرد.

17 سال داشت که عازم جبهه شد و مرتبه اولش بود که بعد از 3 روز آموزش به جبهه رفته بود و حدوداً هفت روز سابقه حضور در جبهه داشت و فقط در عملیات کربلای 5 شرکت داشت و جزء گردان امداد و حمل مجروح بود. در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید . او در جبهه شلمچه حدود 18 روز علیه دشمن جنگید و در سحرگاه 29 دی ماه سال 1365 به مقام شهادت که آرزوی دیرینه اش بود نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.