پایگاه اطلاع رسانی زرند و کوهبنان

مصاحبه با  حجت السلام  والمسلمین شیخ احمد رحمانی از آن جهت مهم است که او مورد اعتماد و مشورت جناب آقای خنجری فرماندار زرند و دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان است. اگر چه در جایی می گوید: گاهی اوقات وسط این مشاوره ها بحث های تندی هم می شود و…

 شیخ احمد رحمانی 

حاج آقا شخصا در زمینه فرهنگی چه قدمهای برداشته اید؟

در اواخر دهه ۶۰بنده با کمک طلاب و روحانیون سربنانی یک موسسه تبلیغی به نام امام صادق علیه السلام راه اندازی نمودیم که بیشتر روستاهای منطقه سربنان را پوشش می دهد. در دهه ۷۰ چندین نمایشگاه کتاب و مسابقات فرهنگی که در آنها بیش از ده هزار نفر شرکت نمودند برگزار نمودم، همچنین از چند سال قبل، خانه نجوم زرند را دایر نمودم که به آموزش نجوم و رصد می پردازد.

همچنین مدیر یک گروه تبلیغی هستم که زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت می کند. که هر یک از اعضا گروه در زمینه ای متخصص هستند و نام گروهمان “بیان” می باشد که گزارشات آن را در سایتی به نام “بیان زرند” پوشش می دهیم و اعضای گروه هم اکثرا از طلاب زرندی مقیم حوزه علمیه قم هستند که برای کارهای تبلیغی از قم به شهرستان زرند اعزام می شوند.

وارد مسائل سیاسی هم می شوید؟

یک روحانی باید مثل پدر برای جامعه و مسجدیان خود باشد. حقیر در جلسات متعدد به دوستان گفته ام که؛ سیاسی­کاری و جناح­ بازی خلاف اهداف گروه است و هر کس که کاری فرهنگی را با امور سیاسی جناحی قاطی کند خیانت نموده است. ما اعتقاد داریم اگر بنا هست صحبتی شود تنها در باره ولایت فقیه باشد.

و مبلغ باید فقط موضوع ولایت که شالوده تشیع بر آن قرار گرفته و رکن اصلی تشیع است در منابر تبلیغ نماید و مردم را به اطاعت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه ­الله) سفارش نماید. چون ما معتقدیم پای منبر از تمام گروهای سیاسی هستند و این نباید موجب دلزدگی بین این افراد شود و روحانی، روحانی همه مردم هست.

زیرساخت های کار فرهنگی در شهرستان زرند را در چه می دانید؟

مهم­ترین بحث این است که اول باید وحدت باشد، یعنی همه با هم در امور فرهنگی یک حرف بزنیم و از موازی ­کاری بپرهیزیم  تا نیروها و سرمایه ­ها به تحلیل نرود. دوم این­که در امور فرهنگی، سیاسی کاری نباشد. سیاست خوب است ولی سیاسی کاری نه.

من خودم فردی با دیدگاه­ ها و دارای تحلیل­ سیاسی هستم اما نباید در مسائل فرهنگی دیدگاه­های سیاسی خود و جناحم را دخالت دهم. معتقدم کسی که کار فرهنگی می­کند اگر کار فرهنگی را با سیاسی­کاری قاطی کند به فرهنگ خیانت کرده. متاسفانه در شهرستان چنین بود، و حتی ملاک عملکردها، سیاسی بازی و جناح­ بازی شده و عده ­ای برای مقاصد جناحی با سلاح دین افراد را می زنند و این بدترین فتنه ­ای است که بخواهیم با سلاح دین کسی را ترور شخصیتی کنیم.

سوم برای این­که مجموعه ها با فرد همکاری کنند و او را قبول کنند باید پذیرش باشد. چهارم اینکه  خود فرد توانایی کار کردن را داشته باشم یعنی باید بلد باشم. باید آموزش این کار را دیده باشد. کار فرهنگی با پیر یک جوراست با بچه مسجدی و حتی مشروب خور یک طوری دیگر. نباید به خاطر جذب جوانان پیرها را رها کنیم یا بالعکس، این که این خودش در مجموعه های مذهبی – فرهنگی فتنه ایجاد می کند. با همه ساختن  بزرگترین هنر یک انسان فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *